banner

Opvallen.

“Nog noooooiit gezien, jullie winkel !” Ik probeer niet te verbaasd te kijken naar het echtpaar dat tegenover me in de winkel staat. “Maar ja, we zijn ook al wat jaartjes Hapert uit. Vroeger zat hier toch de melkboer!”  Ik leg mevrouw uit dat wij hier toch al bijna 28 (!) jaar zitten,en inderdaad, de melkboer zat hier 30 jaar geleden! Toch kwamen ze regelmatig nog door Hapert gereden, maar ons pand was ze niet meer opgevallen.

DCIM100SPORT
Nu hebben we ons winkelpand een paar jaar geleden donkergrijs geverfd, en ja, da’s niet de meest opvallende kleur. Maar om de metamorfose die we binnen doorgevoerd hadden, ook met de buitenkant te laten matchen, werd het toch grijs. Wij zijn er zelf heel tevreden over, maar we misten een echte blikvanger. Het pand was immers van alle tierelantijnen ontdaan.  Alle vlaggen, reclamebakken en neonverlichting de deur uit, we gaan voor strak en trendy! Maar…
Hoe nu met de onderscheidende en opvallende factor? Manlief zou graag een Mehari voor de deur zetten. U weet wel, zo’n open Eend met plastic dak.( voor de liefhebbers: sorry voor deze omschrijving.) Een leuke auto waar je goed mee tussen de wijngaarden kunt crossen(!!), en voor de fun je bestellingen misschien mee rond kunt rijden, maar praktisch? Mwa, niet helemaal.
En toen kwam er een leverancier die een paar ‘grotere’ flessen in de verkoop had. Bingo! Die wilden wij ook wel voor de deur. Dus nu zetten we elke dag als we open zijn, onze fles op de stoep. Wel met een slot verankerd aan het fietsenrek, want je weet maar nooit! En dat ie opvalt weten we zeker: menig voorbijganger, toerist of niet, maakt een selfie met onze fles.
Ik vraag mevrouw hoe ze nu toch bij onze winkel uitgekomen zijn. “Nou, we keken bij ‘de Chinees’ om de hoek, en toen zagen we die grote wijnfles iets verderop staan, en toen werden we toch nieuwsgierig, en nu zijn we hier!”
..Missie volbracht,

PROOST,  Anja

kringelding-75x46